Vydejte se na hrad Pecka a pozorujte krásu Krkonoš, Sněžky a Černé hory

Zobrazit interaktivní mapu

Cyklistická trasa: Okolo Pecky na kole

Hořice – Dachov – Šárovcova Lhota – Lázně Bělohrad – Prostřední Nová Ves – Dolní Javoří – Horní Javoří – Pecka – Vidonice – Kal – Vidoň – Červená Třemešná – Dachov

Popis trasy: Z náměstí Jiřího z Poděbrad v Hořicích vyjeďte na sever do Karlovy ulice, kde na konci uhnete mírně napravo do Brandlovy ulice. Čeká vás stoupání k silnici na kopec Borek. Tuto silnici přejedete na severovýchod a pustíte se cestou k lomu sv. Josefa. Pokračujte stále rovně až dorazíte na Fléglovu stezku. Tady odbočíte a pojedete směrem dolů ke koupališti Dachov, to objedete z levé strany a vydáte se po dachovské spojce. V ostré zatáčce vjeďte do Bertoldku a vydejte se do Šárovcovy Lhoty, kde nejprve zatočíte doprava na zelenou trasu a poté zatočíte na cestu a pokračujete na Lázně Bělohrad. Přejedete železniční přejezd a hlavní silnicí se dostanete na náměstí, odkud se vydáte ve směru Pecka na Prostřední Novou Ves, najedete na trasu s černožlutými značkami pro cyklomaraton Podkrkonoším a vystoupáte k lesu nad Prostřední Novou Vsí a odbočíte nalevo z kopce na Dolní Javoří. Čekejte namáhavé stoupání na Horní Javoří a rovněž náročný sjezd v lese. Poté stoupáte okolo hradu Pecka a vyjíždíte na pravou stranu, kde zatočíte nalevo na Vidonice. Tady za pomníkem uhnete na Kal a na návsi se vydáte vlevo, cyklotrasou číslo 4137 se dostanete na Vidoň, dále na Červenou Třemešnou a do kopce na Dachov. Minete zleva koupaliště, pokračujete žlutou trasou rovně lesem, sjedete k Domovu důchodců a Riegrovou ulicí vjedete zpátky na náměstí.